STRATEGI HUMAS PEMERINTAH KABUPATEN MALANG DALAMMENJALIN HUBUNGAN DENGAN MAJALAH KANJURUHAN UNTUK MENYEBAR INFORMASI KEPADA MASYARAKAT

Souteria Lenci Swom, Amanah Rakhim Sahida

Abstract

Abstract: Public relations strategy in establishing relationships with magazine Kanjuruhan to disseminate information to the public is a strategy can be used so that people can be interested by the information that can be conveyed by the public relations department of Malang both communities around the district of Malang and outside the district of Malang. with the dissemination of information that can be conveyed, humas district human also use print media to spread information. Qualitative descriptive study on public relations of Malang regency government also working relationship with Magazine Kanjuruhan to spread information to society.The purpose of this study is to know the process of disseminating information to the public the effect and responses from the public to the information conveyed. this research method is used to do descriptive qualitative with descriptive line of primary data from interview and secondary data search from observation and documentation to comprehend phenomenon that happened in deep comprehension and comprehension about strategy of public relation of Malang Regency integratedly. the result of elements of public relations is to support each other and work together.

 

Keywords: Public Relations departemen of Malang  district, Kanjuruhan magazine

 

Abstrak: Strategi humas dalam menjalin hubungan dengan Majalah Kanjuruhan untuk menyebar informasi kepada masyarakat ialah merupakan strategi dapat digunakan sehingga masyarakat dapat tertarik oleh informasi yang dapat di sampaikan oleh bagian humas Kabupaten Malang baik masyarakat di sekitar Kabupaten Malang maupun luar Kabupaten Malang. Dengan menyebarnya informasi yang dapat di sampaikan, Humas Kabupaten Malang juga menggunakan media cetak untuk menyebar informasi. Studi deskriptif kualitatif pada humas pemerintah Kabupaten Malang juga hubungan  dengan Majalah Kanjuruhan untuk menyebar informasi kepada masyarakat. Tujuan dari penelitian ini ialah untuk mengetahui proses penyebaran informasi kepada masyarakat adanya effek dan tanggapan dari masyarakat terhadap informasi yang di sampaikan.  Metode penelitian ini di lakukan deskriptif kualitatif dengan garis deskriptif  data primer dari wawancara dan pencarian data sekunder dari observasi dan dokumentasi untuk lebih memahami fenomena  yang terjadi dalam pemahaman dan menyeluruh mendalam tentang strategi humas Kabupaten Malang secara terintegrasi. Hasil unsur–unsur public relations adalah untuk saling mendukung dan bekerjasama.

 

Kata Kunci : Humas Pemerintah Kabupaten Malang, Majalah Kanjuruhan

Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.