STRATEGI PROMOSI MELALUI KONSUMEN SEBAGAI MODEL IKLAN PAKAIAN DI DZAKIRAH BOUTIQ BLITAR

Andiwi Meifilina

Abstract

Abstract: The rapid development of the latest models of clothes, especially Moslem through mass media communication strategy is needed very precise, so Dzakirah Boutiq could have to make a good marketing communication strategy anyway. One of them using the consumer as a lingerie model as a means of promotion Dzakirah Boutiq. By using the consumer as an underwear model for sale is expected to help increase the attractiveness and buyers to other consumers. This study uses qualitative research methods, this study consisted of relationship, communication and strategy. The theory used is the theory of Persuasion and Social Influence, to determine the extent of the influence of the audience to learn new information, changing emotions and behavior. The use and selection of the mass media such as Blackberry Messangger ( BBM ) , WhatsApp ( WA ) , Line , Facebook , Instagram , Twitter , Path is easy , effective and efficient in implementing marketing communications strategies . Promotions using models clothing from the consumers themselves will give more appeal to more consumers and will certainly add to the buying interest of consumers as evidenced by the increased sales in Dzakiran Boutiq Blitar .

Keywords : Strategy , Promotions, Consumer , Apparel Model , Dzakirah Boutiq Blitar

Abstrak: Semakin cepatnya perkembangan model-model pakain terbaru khususnya busana muslim yang melalui media massa maka dibutuhkan strategi komunikasi yang sangat tepat sehingga Dzakirah Boutiq bisa harus membuat strategi komunikasi pemasaran yang baik pula. Salah satunya menggunakan konsumen sebagai model pakaian sebagai sarana promosi Dzakirah Boutiq. Dengan menggunakan konsumen sebagai model pakaian untuk promosi maka diharapkan akan meningkatkan daya tarik dan minat pembeli untuk konsumen lainnya. Penelitian ini menggunakan menggunakan metode penelitian kualitatif, penelitian ini terdiri dari hubungan, komunikasi dan strategi. Teori yang digunakan adalah Teori Persuasi dan Pengaruh Sosial, untuk mengetahui sejauh mana pengaruh audiens untuk belajar informasi baru, merubah emosi dan perilakunya. Penggunaan dan pemilihan media massa seperti Blackberry Messangger (BBM), WhatsApp (WA), Line, Facebook, Instagram, Twitter, Path lebih mudah, efektif dan efesien dalam melaksanakan strategi komunikasi pemasaran. Promosi dengan menggunakan model pakaian dari konsumennya sendiri akan lebih memberi daya tarik untuk konsumen lainnya dan tentunya akan menambah minat beli para konsumen terbukti dengan meningkatnya jumlah penjualan di Dzakiran Boutiq Blitar.

Kata Kunci : Strategi, Promosi, Konsumen, Model Pakaian, Dzakirah Boutiq Blitar

Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.